De zingende zusjes

Even nog terug naar onze vakantie in de Dordogne. Boeken mee maar ook anderhalf jaar aan nog ruw archief van Canto Felice dat ingeplakt moest worden. Heerlijk onder de overkapping in de schaduw nog eens even terug in de herinnering van al onze mooie activiteiten. En wie denkt dat er in Corona tijd niets gebeurd is, heeft het mis. Ik, als archivaris van ons koor, probeer alle krantenknipsels en foto’s, zo chronologisch als mogelijk, een mooi plekje te geven in onze plakboeken. In al die vijf jaar van ons bestaan zijn we aan boek 3 toe. Kom gerust eens langs tijdens onze repetities om het in te kijken. Het is té leuk!

Plots valt mijn oog op een krantenkop uit de Nunspeterkoerier van begin juni 2022:  ‘de zingende zusjes gaan weer zingen.’  Meteen ga ik terug in de tijd en denk aan alle zingende zussen die ik ken. We hadden Alice en Caren van Maywood ( jaja ook deze dames hebben een ware Wikipedia pagina) en Suzanne en Monique die hits scoorde als ‘I oh I’ en ‘Break it up’ onder de naam Lois Lane. Ik dacht dat Frizzle sizzle ook zussen waren; maar dat is niet zo.

In deze tijd hebben we natuurlijk de zanglijsterzussen Og3ne. Maar een band van 26 zussen zoals wij met elkaar vormen, heb ik nog niet teruggevonden op het web. Zussen maar dan van allemaal verschillende moeders en vaders: dat is duidelijk te zien maar ook het leuke aan ons. Ik las laatst een quote waarin stond dat als je zussen had je geen therapeut nodig hebt. Haha, ik weet niet of dat helemaal klopt; maar het helpt wel zekers. Volgens mij wordt het de hoogst tijd voor onze eigen Wikipediapagina, maar dat even daar gelaten.

‘Le sorelle cantanti’: ik vind het onwijs charmant klinken maar laten we het toch maar bij ‘Canto Felice ‘ houden!

Mariëlle